ROOSENDAAL - Vanaf 1 januari 2023 is RBC overgestapt naar cashless betalen in het supporterscafé. Door het overstappen naar het cashless betalen wordt onder andere de druk op ons horecapersoneel verminderd.
Waarom hebben we daarvoor gekozen? Door de overstap naar cashless betalen wordt de administratie minder arbeidsintensief. Bovendien wordt de administratie minder foutgevoelig en wordt het risico op fraude verkleind. Het belangrijkste argument om het cashless te maken is echter het verkleinen van het veiligheidsrisico dat cash geld met zich mee brengt. Door de introductie van cashless betalen zit er geen contant geld meer in de kassa en in de kluis en hoeven vrijwilligers niet meer met de opbrengst op pad.
En nu? Kortom, afrekenen aan de bar kan dus voortaan op drie manieren:
- met je gewone bankpas (PIN);
- betalen via je mobiele telefoon (zoals iPay)
- met de RBC SeizoenClubCard (Twelve Betaalpas).
De Twelve betaalpas is als seizoenkaart al in jullie bezit.
Betalen in het supporterscafé kan zoals dat altijd al kon, gewoon met de pin. Maar met de introductie van cashless betalen en het nieuwe kassasysteem introduceerden wij al eerder een nieuwe betaalcard: jullie RBC SeizoenClubCard (de Twelve Betaalpas) Deze heeft een aantal voordelen.
Deze RBC SeizoenClubCard (oftewel de Twelve betaalpas) is met name handig voor leden die geen pinpas mee willen nemen, nog geen pinpas hebben (bijvoorbeeld kinderen) of voor ouders die zicht willen houden op de uitgaven van hun kinderen. Ook kan de RBC SeizoenClubCard dienen als teampas, waarmee in het supporterscafé kan worden afgerekend. Iedereen uit het team kan gemakkelijk geld overmaken naar de teampas. Dat kan gemakkelijk via de Twelve App. Met deze betaalpas kun je dus nog makkelijker afrekenen aan de bar.
Indien je nog een Twelve (team)betaalpas wilt, vragen we je om contact op te nemen met het bestuur om dit in te regelen.
Tot slot. We realiseren dat het even wennen zal zijn, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat het nieuwe systeem goed zal gaan werken! Bij diverse verenigingen uit de regio werkt het al prima. Vragen? Alle gebruikersvragen staan in de instructie op de Twelve website (https://help.twelve.eu/hc/nl/articles/200987705-Passen-Hoe-kun-je-een-betaalpasopwaarderen-). Ben je je pas kwijt en wil je een nieuwe betaalpas, dan kun je een nieuwe aanvragen bij het bestuur.